Dreksbak.nl Jaaroverzicht 2009 (Deel 4)

Ah... en al het goede komt een einde, en zo dus ook aan dit jaaroverzicht: vandaag het laatste deel, waarin we nog eens terugkijken op oktober t/m december.
Rest ons nog jullie te bedanken voor alle steun dit jaar, 2009 was super voor ons, en hopelijk wordt 2010 nog veel beter.

Oktober 2009
Hadden we begin september als de echte Dreksbak.FM Launch Party, begin oktober was het dan tijd voor de eerste (of eigenlijk dus tweede) uitzending, met meteen een moddervette mix van Thomas Dulle.
Drie oktober werden we echter opgeschrikt door het nieuws dat de avond ervoor een jongen met z'n auto was ingereden op een groepje jongeren. Dat nieuwsbericht maakte een hoop emotie los, wat uiteindelijk meer dan 170 reacties wist te behalen.
Ook verschenen de twee afleveringen van Dreksbak.TV, met in de tweede het legendarische interview met DJ Branco. Iets wat even later nog veel tumult veroorzaakte op het forum: DJ Branco beschuldigde Dreksbak.nl namelijk, in totaal onduidelijk taalgebruik, van privatie schending!!111! Het topic is inmiddels verwijderd, maar het was zeker lachen.
Maar dat was niet het enige voor Dreksbak.TV: we stonden ook voor het eerst met camera's op het Dendron College voor zeggut: wat willen de jongeren van Horst aan de Maas nu echt?
Later in de maand waren verder nog het Touwtrekken en Zomaarpop, twee (verschillende) evenementen die toch tevreden terug mogen kijken.
Ook de verkiezingen kwamen eraan, en hebben we dus alvast een eerste poll gedaan om erachter te komen wat de mensen zouden gaan stemmen. En wat schepte onze verrassing? Zo'n beetje heel verkiesbaar Horst aan de Maas had ook onze website gevonden. Wisten buiten Leon Litjens en Roy Bouten nog nooit politici daadwerkelijk geïnteresseerd te zijn in de jongeren, nu wisten ze niet hoe ze hun zieltjes moesten winnen. Meest opvallend was user meric van Essentie, die Dreksbak zelfs de persoonlijke site van Roy Bouten noemde (waar hij uiteraard veel kritiek op kreeg). De zelfde user heeft uiteraard na de verkiezingen niet meer van zich laten horen.

November 2009
In november waren we toch behoorlijk trots om Ut Glaze Hoês aan te mogen kondigen: we waren er al een tijdje in het diepste geheim mee bezig, maar we zouden simultaan aan de 3FM Serious Request actie ook een glazen huis in Sevenum neerzetten.
Ook bijzonder was het nieuwsbericht dat Horst aan de Maas in Google Streetview was opgenomen, alhoewel dat ook wel enige controverse met zich meebracht.
En dat was niet het enige interressante op het internet: Dreksbak.nl lanceerde namelijk ook de jongerenstemwijzer! Speciaal voor de gemeenteraadsverkiezingen hadden we een stemwijzer ontwikkeld, waar ook gretig van gebruik is gemaakt.
Ook werden we als Dreksbak nog vereerd met een artikel in dagblad De Limburger! in een paginagroot artikel met grote foto werd nog eens verteld hoe we gekomen zijn tot het huidige resultaat.
Oow, en we hadden natuurlijk nog "Niksgate": vrijwilligers van de Niks publiceerden per ongeluk een intern bericht waarin café Het Podium ten onrechte werd beschuldigd van plagiaat, maar alles werd uiteraard netjes gerectificeerd

December 2009
En voor Dreksbak stond de hele maand december zwaar in het teken van Ut Glaze Hoês: achter de schermen hebben we zo'n beetje iedere vrij minuut gegeven aan dit project, en uiteindelijk hebben we dan ook terug kunnen kijken op een enorm succesvol evenement[, met een resultaat van meer dan 13.000 euro!
En het was ook koud deze maand! Tijdens Ut Glaze Hoês, en vooral de opbouw, heeft het heel flink gesneeuwd, zo erg dat de wegen voor een dag bijna onbegaanbaar waren. Maar wat er wél goud bij die kou paste was de schaatsbaan! Voor drie weken kwam er een schaatsbaan in het centrum te liggen, als cadeau naar de bezoekers van de nieuwe fusiegemeente Horst aan de Maas.
De Heideroosjes besloten het trouwens in 2010 een jaartje wat rustiger aan te doen, en gaven hun laatste optreden. Maar er was ook weer een nieuw muzikaal evenement: Blok 10 organiseerde op tweede kerstdag de Christmas Rocknight: het Live On Stage-concept dat normaal op het Wilhelminaplein werd gehouden, vond nu plaats in de Mèrthal. En voor diegenen die de rock te zwaar vonden, hield Liesbeth gelukkig weer d'r café bijna een week 24 uur per dag open: het was weer tijd voor de top 2000.

RickT schreef op :
Mooi jaaroverzicht en ik wens iedereen alvast de beste wensen voor 2010 en unne goije roetsj!
Koen schreef op :
Kan het ook wel waarderen, sjiek gedoan! :D
Strid schreef op :
Erg leuk om dit jaaroverzicht van dreksbak te lezen! :D Het was zeker een mooi jaar! En daarom ook inderdaad de beste wensen voor 2010! En vooral ook een heel erg mooi jaar voor dreksbak! :D
Roedie schreef op :
weer mooi geschreven grad, nice
We beschuldigden tevens niet ten onrechte, bericht was echter beetje onmakkelijk geplaatst.
RoyBouten schreef op :
Leuk om te lezen (moet nog twee delen). Ga in 2010 vooral zo door!!!
moon schreef op :
euuuuuuuuuuuuuuuuj