Dreksbak.nl Jaaroverzicht 2009 (Deel 3)

En ja hoor, daar hebben we deel drie van het grote Dreksbak.nl Jaaroverzicht. In dit deel gaan we eens terugkijken naar de maanden juli t/m september.

Juli 2009
We begonnen juli al meteen met het nieuwsbericht dat steeds meer politici aan de Twitter gingen, en dat is trouwens nog steeds zo: @RoyBouten staat op het moment zelfs in de top 3 van meest twitterende raadsleden van Nederland!
Even later wisten we te melden dat Blok 10 het enige terras van Noord-Limburg was in de Terras Top 100. Wij uiteraard blij voor hun, maar op de Melderse Examenfuif werden we ineens door het Liesbeth Promotie Team uitgesnauwd.
Juli was ook trouwens de maand van de eerste editie van Endless Summer Party, wat toch wel als geslaagd feestje aangemerkt worden, te meer door de succesvolle samenwerking tussen Blok 10 en De Lange. En dat was niet het enige feestje: ook Weistock en het Horster Zomercarnaval werden gevierd.
Ook werd er een nieuw programmaonderdeel gepresenteerd: Nakkie zou verslag uit gaan brengen van z'n vakantie, helaas sterfde het door een gebrek aan internetcafé dezelfde stille dood als de vooruitkijkagenda. Toch was de Dreksbakserver na afloop zo'n 1000 foto's rijker.
En laten we vooral niet de column van RickT vergeten waarmee de hele sozendiscussie is begonnen (waarover later in dit jaaroverzicht meer)!

Augustus 2009
Augustus was een echte vakantiemaand, wat traditiegetrouwd toch gevierd moest worden met de Baja Beach bij De Lange, en dat werd natuurlijk ook afgesloten met het boomstamzitten. Een periode dat de webcam eigenlijk een recordaantal bezoekers wist te halen, en er toch rond de klok mensen naar de webcam aan het kijken waren.En ook Blok 10 organiseerden weer een leuk feestje: met Live On Stage werd het wilhelminaplein weer twee dagen gevuld met bands.
Maar misschien wel net zo bijzonder was de aankondiging van het eerste echte Dreksbak feest, ter ere van de lancering van Dreksbak.FM.
De column van Rick uit de vorige maand kreeg eindelijk een antwoord, en wel van Roy Bouten, en vervolgens haalden we er zelfs de krant mee.

September 2009
September begon dan ook met een mega-geslaagd Dreksbak feestje. Een hele avond lang was de blokhut van Jong Nederland in Meterik ons domein met een stapel erg goede (en erg foute) DJ's. Een weekje later was het tijd voor de MasterLAN, een voor Horst uniek computerevenement in de Mèrthal.
Niet veel later werden we opgeschrikt door het Schommeldrama, de mensen op de Vlis die last hadden van de reflecties van de schommels. Betrof het nou een vertraagde 1 april grap of waren deze mensen werkelijk zo'n azijnpissers?
Ook had Dreksbak een echte scoop te pakken: begin september verschenen er overal mysterieuze posters in Horst aan de Maas, en een diepgaande analyse wist toch achter de initiatiefnemers van deze actie kwam. Daar kon Peter R. de Vries nog een puntje aan zuigen.
En eind september was het daarna natuurlijk ook tijd voor de de najaarskermis, die ondanks alle eerdere berichten wederom ook gewoon op het wilhelminaplein was. En Dreksbak.TV was uiteraard ook aanwezig waarbij de eerste aflevering nog in september verscheen.
Ook was september de maand van het laatste optreden van the Boys From The County Hell, de band zou stoppen te bestaan. Een waar verlies voor Horst, wat heet: heel Nederland.

cuppuh schreef op :
moet het schommeldrama nu weer naar boven gehaald worden
wordt er weer helemaal emotioneel van
Ja, nog steeds een keer met alle horster kinderen daar 2100 spiegels ophangen
RoyBouten schreef op :
@Gradje heb nog steeds twee kaarten in mn auto liggen voor je :) oops...