Dreksbak.nl Jaaroverzicht 2009 (Deel 2)

Deel 2 van het grote Dreksbak.nl Jaaroverzicht vind je hieronder. Dit keer april t/m juni.

In ons jaaroverzicht gaan we in vier delen het afgelopen jaar bespreken: wat is er ook alweer eens allemaal gebeurd op onze website.

April 2009
Wisten we in maart nog te melden dat het Wilhelminaplein vrij zou zijn met de voorjaarskermis, werd dit begin april alweer ontkracht, er zouden toch gewoon attracties op het plein komen. Onze eigen Nakkie zocht nog naaropheldering, en door de kermismeester werd toegezegd dat de septemberkermis wel geprobeerd zou worden het wilhelminaplein vrij te houden.
Later die maand was ook het grootste entreevrije festival: Prilpop. Dreksbak was uiteraard ruim vertegenwoordig met camera en webcam. Het waren in ieder geval drie drukke dagen en de organisatie kon zeker terugkijken op een succesvol evenement.
Daarnaast waren we ook blij dat we de samenwerking met de Flitz, de jongerenpagina van De Echo, konden bekendmaken. Wij zouden voortaan mee mogen denken met de invulling van deze pagina, en ook een selectie van onze agenda zou op deze dode boom komen te staan.
En dat was niet het enige Dreksbak-nieuws: ook wisten we te melden dat we ons webcamsysteem grondig hadden gereviseerd en het sindsdien erg stabiel zou werken (en zo het geschiedde).
Ook deze maand was Dreksbak.TV 3 (met Sanne Scheepers, hoe gaat het daar nu eigenlijk mee? :P), werd de lineup van Alcatrazz bekend gemaakt, en werd ook aangekondigd dat op de avond voor Alcatrazz Rowwen Hèze zou optreden op de ruïne.

Mei 2009
Mei begon met de traditionele voorjaarskermis, uiteraard zonder horecaplein. En dat was voor ons ook groot nieuws, want wij wisten daarmee trots onze eerste verjaardag te vieren.
En we waren niet alleen trots op onze verjaardag, ook was het tijd voor de serverupgrade, iets waar we achter de schermen al heel lang mee bezig waren, en de bestaande server begon het ook steeds moeilijker te krijgen, precies op tijd dus, en de server werkt tot op heden nog steeds als een zonnetje.
Ook kwam Nakkie met een spetterend nieuw onderdeel voor deze site op de proppen: de vooruitkijkagenda, wat helaas nooit echt goed uit de verf is gekomen.
Tevens was het de maand van het het Pleinfeest: onder de noemer Live On Stage organiseerden Blok 10 en Het Centrum weer twee avonden met allerlei bands op het podium. En het was ook wederom een succes: het plein stond weer twee dagen vol, mede door het heerlijke weer dat weekend.
En het weer was ook lekker op Gaellus Open Air. Althans: in de middag: toen was het heerlijk bandjes kijken op het gras in Tienray. Helaas werd de zon verruild voor regen in de avond, maar door de goede programmering bleven de meeste mensen toch kijken.

Juni 2009
En het eerste weekend van Juni begon al meteen goed: zo stonden we op de vrijdagavond zowel op de kasteelruïne foto's te maken van Rowwen Hèze, als op de Venrayseweg om foto's te maken van het gala. Op een of andere manier zijn we zelfs bij het gala naar binnen gesneakt en hebben we er nog een Dreksbak.TV-aflevering aan gewijd.
De dag erop was het tijd voor Alcatrazz, wat ondanks de lichte regen 's middags toch weer een erg succesvolle editie was, zelfs voor een groentje als Nakkie.
Daarnaast hadden we ook weer iets compleet nieuws op Dreksbak, we introduceerden namelijk karma. Nog steeds begrijpt niemand nou precies hoe het werkt (zelfs de code-aapjes niet), maar toch is het een leuke indicatie om te zien hoe actief iemand op Dreksbak is.
Juni was trouwens ook de maand van de aankondigingen: het Endless Summer Festival, MasterLAN 5 en de DJ Contest van Blok 10 werden aangekondigd.

johan schreef op :
leuk!

ik vond deze completer en intressanter dan deel 1, ook wel belangrijkere maanden.
tof
Inderdaad completer
moon schreef op :
ja, wat was alcatrazz toch een goed feestje
Luko schreef op :
idd heb nu alweer zin in alcatrazz volgend jaar