Leden-Maten

3 leden en 28 bezoekers online.

Laatst gezien:
19:56 Tumke
19:55 collisiontammi
19:55 Kiejs
19:49 Strid
19:35 Goulash
19:31 janwillem3488
19:31 Judith
19:24 TheDYP
19:22 Gizo88
19:19 Maarten

Totaal: 1277 leden

Jarigen:
Joeri (21)
Passie (bijna 22)
Fran (bijna 19)
Edjevers (bijna 29)
niesjex (bijna 17)

De laatste week heersen er nogal hardnekkige geruchten over het feit dat sommige café's in Horst een boete hebben gekregen tijdens de carnaval wegens het schenken van alcohol aan minderjarigen.

Dreksbak zou Dreksbak niet zijn als het de connecties eens gebruikte om te controleren of dit waar zou zijn. En uiteraard zijn het weer typische Horster geruchten: er zijn inderdaad controles geweest, maar geen van de café's heeft een boete opgelegd gekregen!

Maar goed, feit blijft dat er tijdens de carnaval 's avonds toch een hoop minderjarigen door het dorp (en in de kroegen) ronddoolden. Blok 10 blijft z'n minimumleeftijd van 17+ aanhouden en De Lange heeft al aangegeven volgend jaar ook een minimumleeftijd te gaan hanteren. Hoewel we geen contact hebben gezocht met D'n Dreumel (over de Mèrthal), Liesbeth en Het Centrum, mogen we aannemen dat hier niks veranderd.

Maar er dient toch een plek te zijn waar de jongeren van pakweg 12 jaar tot 16 jaar terecht kunnen: in café's zijn ze in feite niet welkom (horen ze ook niet thuis). Misschien dat De Vlies weer tijdens de carnaval open kan? Of gaat het probleem zich volgend jaar verplaatsen naar een andere kroeg?

Reacties

di 23 februari 2010 om 20:52
RickT

De Vlies!!! daar heb ik mooie carnavalsmomenten beleefd!
Ik weet niet of ze dit jaar al open waren, volgend jaar vast wel... altijd volle bak!

 za·ni·ken zanikte, h gezanikt vervelend over hetzelfde onderwerp blijven praten; zeuren

di 23 februari 2010 om 20:54
Tumke

Maar het is toch prima dat die kids in de Lange rondrennen? Ik heb er geen last van gehad.

di 23 februari 2010 om 21:08
Gradje

Nee man, wat hebben zo'n kids in een kroeg te zoeken. Stel dat De Lange inderdaad ook volgend jaar minimumleeftijd 16+ heeft, dan gaan al die kiddo's naar Liesbeth...
Ik heb er persoonlijk ook geen last gehad, maar vind het wel een slechte ontwikkeling...

Science flies you to the moon; Science flies you to the moon

di 23 februari 2010 om 21:44
Tumke

De Vlies moet draaien op vrijwilligers, dat is wel lastig natuurlijk..

di 23 februari 2010 om 22:06
Alex

ik heb ok un gerucht gehuurd det de lange de vlies erbej ging neeme.. maar det zal wal kwats zien dink ik

di 23 februari 2010 om 22:08
Jupske

Ja die jongeren blijven lastig, ze drinken niks anders dan alcohol en dat is wat ze officieel juist niet mogen, der zitten dan eigenlijk maar 2 dingen op. Of ze kunnen niet uit en vervelen zich totdat ze 16 zijn of ze legaliseren alcohol voor iedereen(dit is overigens niet mijn voorkeur)

For all you haters, fuck you.

di 23 februari 2010 om 22:38
RickT

quote: Alex
ik heb ok un gerucht gehuurd det de lange de vlies erbej ging neeme.. maar det zal wal kwats zien dink ik

haha ja dat denk ik ook

alcohol legaliseren voor iedereen is uiteraard geen optie... 16-jarigen drinken trouwens niet zoveel alcohol, ze kunnen gewoon weinig hebben

 za·ni·ken zanikte, h gezanikt vervelend over hetzelfde onderwerp blijven praten; zeuren

di 23 februari 2010 om 23:56
Roelliej

Laat die kinderen maar in de Lange, daar kom ik toch niet met carnaval, carnaval hoor je te vieren bij Liesbeth's.

Why are you wearing that stupid man suit?

wo 24 februari 2010 om 09:12
Gradje

Ja, maar als De Lange idd volgend jaar leeftijd gaat controleren, zul je zien dat alle kiddo's naar Liesbeth gaan...

(Heb er hoe dan ook geen last van, heb het grootste gedeelte van de carnaval bij blok 10 gestaan )

Science flies you to the moon; Science flies you to the moon

wo 24 februari 2010 om 16:51
Randy

want in de vlies goan wej springe, en dreumel liedjes zinge. hotseknots wat hebbe weej un plezeer! dat nummer hoort wel bij de (carnavals-) ontwikkeling dus het zou niet verkeerd zijn als de vlies open zou gaan met de carnaval. Zal alleen lastig zijn idd omdat de vlies draaiende moet worden gehouden door vrijwilligers. En of die er zin in hebbe..

wo 24 februari 2010 om 17:31
Judith

De Vlies zocht ook mensen om tijdens en na de optocht te tappen en bonnen te verkopen, en daar kreeg je wel een vergoeding voor. Ik weet natuurlijk niet hoeveel geld zij tot de beschikking hebben om dit de hele carnaval te doen

do 25 februari 2010 om 11:58
bramk

Huhm.. ik had van iemand gehoord die van Eric van de Lange zelf gehoord had dat ze een boete hadden gekregen en daarom strenger op ID controleerde bij het halen van bier. 18-jarige werden zelfs gecontroleerd bij de bar.
Maar dat zal dan wel een andere reden hebben gehad ofzo?!

Dit bericht is gewijzigd door bramk op do 25 februari 2010 om 12:00.

do 25 februari 2010 om 12:08
Tumke

ik hoorde ook zoiets van een vriendin van de dochter van de zwager van mijn moeder...

kan toch dat ie eerst een waarschuwing heeft gehad? daarna wil je als kroeg geen risico meer lopen natuurlijk.

do 25 februari 2010 om 17:19
WillemJakobs

er ging inderdaad het gerucht rond dat de Lange een boete had gekregen

do 25 februari 2010 om 18:19
Nakkie

Bij blok10 zeiden ze dat ze twee boetes hebben gehad.

Too weird to live, and too rare to die.

do 25 februari 2010 om 18:44
Sja

jaa maar dat is toch al voor de carnaval gebeurd?

do 25 februari 2010 om 20:34
Ron

Helaas is de Vlies door deze doelgroep zelf tot de grond aan toe afgebroken (afentoe zelfs letterlijk).. Op het moment zijn er werkgroepen in het leven geroepen om de Vlies en de JOHO weer nieuw leven in te pompen, in welke hoedanigheid dan ook. Met een beetje geluk heeft de jeugd er met de carnaval volgend jaar dus wel weer n plaats um te party-hardyen.. fingers-crossed

do 25 februari 2010 om 22:28
RickT

Ik snap er niks van, we hebben ons er altijd goed vermaakt...

 za·ni·ken zanikte, h gezanikt vervelend over hetzelfde onderwerp blijven praten; zeuren

do 25 februari 2010 om 22:58
Lennart

top tijden beleefd daar!

Dit bericht is gewijzigd door Lennart op di 21 december 2012 om 11:10.

vr 26 februari 2010 om 00:22
Tumke

het ging ook niet om de tent maar om de mensen toch?

vr 26 februari 2010 om 10:58
Vivian

De jongeren gingen liever naar keten dan naar de vlies, omdat ze in de keten WEL bier konden krijgen.

vr 26 februari 2010 om 11:08
collisiontammi

wij kregen in de vlies ook bier! maar dat is miljoen jaar geleden... toen mocht dat nog.

Tonight at your house, it is not plouse

vr 26 februari 2010 om 11:13
Esther

quote: collisiontammi
wij kregen in de vlies ook bier! maar dat is miljoen jaar geleden... toen mocht dat nog.
en passoa jus

vr 26 februari 2010 om 13:25
Jules

haha hoe vet was de vlies altijd vroeger....mijn eerste echte zuipsessies gehad daar op zondagavonden....was gaaf altijd

vr 26 februari 2010 om 14:27
Sn00f

Hehe ja idd ik was toen ik de Lange inliep constant naar de grond aan het kijken op zoek naar dat afstapje dat maar niet kwam Allemaal klein volk binnen. Ik geloof dan ook eerlijk gezegd niet dat die controleurs hun werk al te serieus hebben genomen, daar er zeker wel alcohol door minderjarigen genuttigd is! Ik denk ook dat de hoeveelheid minderjarigen in de Lange de vaste gasten tijdens de carnaval heeft weggejaagd. De Vlies was altijd een prima gelegenheid voor jongelui van die leeftijd, heb me daar zelf altijd wel vermaakt in ieder geval!

vr 26 februari 2010 om 19:40
RickT

quote: Esther
[...]
en passoa jus

vur ien gulde vieftig!

 za·ni·ken zanikte, h gezanikt vervelend over hetzelfde onderwerp blijven praten; zeuren

za 27 februari 2010 om 15:16
Nakkie

Wij waren bij step altijd.
Door kneep wel een oogje dicht

Too weird to live, and too rare to die.

za 27 februari 2010 om 17:29
Maarten

Een oogje dicht knijpen ?? Door wist toen gewoon al dat jullie verantwoordelijk genoeg waren..... ;-)

Dit bericht is gewijzigd door Maarten op za 27 februari 2010 om 17:29.

Dont worry about a thing, cause every little thing gonna be all right.

zo 28 februari 2010 om 16:04
Britske

Ik vier carnaval toch in Meterik. Het is toch juist mooi dat je met carnaval zo'n groot leeftijdsverschil hebt. Zie je eens wat anders dan dezelfde mensen die je altijd ziet met uitgaan.

di 2 maart 2010 om 08:33
WillemJakobs

Nu heb ik gehoord dat er 2 boetes zijn uitgedeeld aan de Lange? wat moet je nu nog geloven

En dreksbak kan wel connecties hebben, maar het woordje liegen bestaat ook nog

di 2 maart 2010 om 14:39
Nakkie

Jaja.
Ik weet het ook allemaal niet meer.

Too weird to live, and too rare to die.

di 2 maart 2010 om 14:43
Vivian

Ik heb tot nu toe via via gehoord dat de lange een boete heeft gekregen, maar van de eigenaar van de lange gehoord dat ze geen boete hebben gekregen..

Eigenlijk maakt het me ook niet uit wie gelijk heeft

di 2 maart 2010 om 15:06
Strid

Zo worden er altijd wel verschillende verhalen vertelt, dat heb je toch met roddels..
En wat maakt het uit, als het maar een leuke carnaval is geweest

Dit bericht is gewijzigd door Strid op di 2 maart 2010 om 15:06.

wo 3 maart 2010 om 12:53
WillemJakobs

Natuurlijk zegt Eric dat hij geen boete heeft gekregen.

Ook al heeft hij dat wel.

Ze zeggen dat hij er nu dus 2 heeft

wo 3 maart 2010 om 12:58
Gradje

Ja, maar er zijn dus ook mensen die zeggen dat hij dat wél heeft gezegd. Dus er zijn sowieso al geruchten en roddels.

Verder heb ik (tot dusver) erg veel vertrouwen in mijn bron, en die zit dichter bij het vuur dan "ze zeggen"

Science flies you to the moon; Science flies you to the moon

wo 3 maart 2010 om 14:54
matthie

De jeugd heeft veel te veel keus. Als de Joho en de Vlies weer volk binnen wil hebben moeten ze serieus gaan denken aan kooi-en paal danseressen. Dan heb je iets nieuws in Horst! ''Trekt'' wel volk...

do 4 maart 2010 om 23:30
Ron

Matthijs back in town..

De jeugd in Horst van 12 t/m 16 heeft op het moment 0,0 keus.. kooi- en paaldanseressen in de Vlies, hmm, staan er dalijk rijen met 16+'ers voor de deur:p

do 4 maart 2010 om 23:49
RickT

nee hoor, die zijn wel wat gewend

 za·ni·ken zanikte, h gezanikt vervelend over hetzelfde onderwerp blijven praten; zeuren

vr 5 maart 2010 om 09:30
Roedie

Ik heb een gek idee, bier in de vlies En dan gewoon zonder iets te zeggen een 2% biertje nemen ofzo, is het beste voor iedereen

vr 5 maart 2010 om 09:42
Tumke

hehe, gewoon malt

vr 5 maart 2010 om 10:03
janwillem3488

Vraag:
Mag er maltbier geschonken worden aan jongeren onder de 16, bijvoorbeeld tijdens een jeugddisco in een jongerencentrum?
Antwoord:
Maltbier is in principe alcoholvrij bier. Alles onder het alcoholpercentage van 0,5 wordt alcoholvrij genoemd en kan als dusdanig geschonken worden. Van alcoholarm bier spreekt men als het alcoholpercentage 1 tot 5 procent. Wettelijk mag alcoholarm bier dus niet aan jongeren onder de 16 geschonken worden, alcoholvrij (of malt) bier wel.
De grote merken zitten met Malt rond de 0,1%. Maar ja, bij die 12-15 jarigen gaat het er niet om hoe het smaakt? maar dat ze het drinken.
Eigenlijk zouden we gewoon met het bestuur moeten afspreken dat iedereen doet alsof het bier in de vlies echt bier is in plaats van Malt. Laat die jongeren maar denken dat ze stoer zijn zonder daarvan de gevolgen te ondervinden
Zou trouwens ook wel leuk experimentje zijn voor een psycholoog of iets dergelijks.
Gaan de jongeren zich dan ook echt 'zat' gedragen omdat dit van hen verwacht wordt?

vr 5 maart 2010 om 10:08
janwillem3488

Neem deze bovenstaande reactie niet te serieus want de problemen zullen dan alleen maar groter(en later) worden.
12-15 jarigen denken dat ze goed tegen alcohol kunnen(bevestigd door ervaring in de Vlies), gaan een keer naar de Lange, gieten zich vol en problemen zijn nog veel groter.

vr 5 maart 2010 om 11:06
Monstertruck

Ik zeg Shandy weer introduceren ....haha

Shandy valt wettelijk niet onder alcoholhoudende dranken omdat het Alcoholpercentage onder 0,1% ligt. Het kan in principe aan jongeren en kinderen onder de 16 verkocht worden.

Dit bericht is gewijzigd door Monstertruck op vr 5 maart 2010 om 11:06.

vr 5 maart 2010 om 16:38
Sn00f

quote: janwillem3488
...
Zou trouwens ook wel leuk experimentje zijn voor een psycholoog of iets dergelijks.
Gaan de jongeren zich dan ook echt 'zat' gedragen omdat dit van hen verwacht wordt?

Dit soort experimenten zijn al eens gedaan in kroegen. Blijkt dat je door een soort placebo-effect je evengoed zat gaat voelen en gedragen

Reageer

Log in om te kunnen reageren!

Zeuke

Inloggen


31 juli 2010