Verkiezingen 2012

RickT schreef op :
Nu op een pijnlijke manier ein-de-lijk ook bij het CDA en de VVD is doorgedrongen dat er met Geert niet te regeren valt mogen we ons weer opmaken voor nieuwe verkiezingen. Aan mij de twijfelachtige eer om het topic te openen.

Een korte samenvatting van de periode 2010-2012:

RickT schreef op :
Nu op een pijnlijke manier ein-de-lijk ook bij het CDA en de VVD is doorgedrongen dat er met Geert niet te regeren valt mogen we ons weer opmaken voor nieuwe verkiezingen. Aan mij de twijfelachtige eer om het topic te openen.

Een korte samenvatting van de periode 2010-2012:

Bert schreef op :
PVV is maar weer een grote LPF kloon gebleken, Wilders gooit nu totaal zijn eigen ruiten in.

Oke, een akkoord waar je zelf wsl. 30% aan mee hebt geschreven keur je uiteindelijk af omdat de AOW-ers te hard worden geraakt, maar wat is het alternatief? Als andere partijen nu een akkoord gaan schrijven (tijdelijk of na verkiezingen) dan is de kans groot dat deze groep evengoed getroffen word, en Geert zn lievelings bezuinigingen op linkse hobbys weer minder ontzien worden.

Hij heeft nogmaals aangegeven een laffe zak te zijn die totaal geen verantwoordering durft te nemen. Hij kan nu ook beter uit de politiek stappen, want ik denk niet dat er nog een partij met hem wil regeren. (op SGP en misschien enkele VVDers na) Hij zal misschien wel hopen om vanuit de oppositie ooit 76 zetels te krijgen (god behoede)

Ik vind het jammer, vond het regeerakkoord van 2010 prima, maar de PVV heeft Nederland (vaker dan 1x) belachelijk gemaakt.

Verkiezingen zullen een grote VVD opleveren, VVD en CDA zijn denk ik nog steeds 2 handen op 1 buik, dus die zullen samen wel een kleine 50 zetels halen. Ik gok op VVD + CDA + PvdA (al zie ik zelf liever D66 op die plaats, maar dat zal te klein zijn)

Een grote SP met verantwoordelijkheid gaat hetzelfde opleveren als PVV (ondanks dat de partij al langer bestaat) inneens 15 man extra vinden om mee te regeren/gedogen levert altijd rotte appels op. Maar ik denk dat er weer een hoop SPers naar Samsom terug zullen stappen.
RickT schreef op :
Regeerakkoord 2010 was maar weinig effectief, mede door de PVV die totaal niet hervormingsgezind is waardoor we weinig zijn opgeschoten. En dat blijkt nu ook uit alle cijfers. En dan ook nog samenwerken met dat enge clubje wat de SGP heet terwijl Rutte zo goed begon. Ik hoop op Paars(+) en dan mag van mij de PvdA het voortouw nemen en de VVD mag een beetje dimmen.

Wel apart dat zelfs de ouderenbond niet blij is met de keuze van Wilders, terwijl hij het juist voor hen deed.
Raase schreef op :
Is die tweet van Leon Litjes van 2 jaar geleden?
RickT schreef op :
Quote: RaaseIs die tweet van Leon Litjes van 2 jaar geleden?
Ja, toen ze allemaal zo blij waren dat ze met de PVV mochten regeren ondanks de waarschuwingen van 1/3 van de leden. Die leden kregen achteraf dus gelijk, was te verwachten.
Lennart schreef op :
ik wou net zeg. was echt gedoemd te falen..

wel echt een kutmoment maarja beter nu als na alle maatregelen die dit kabinet eventueel zou doorvoeren.
Dit bericht is gewijzigd door Lennart op di 21 december 2012 om 11:10.
moon schreef op :
Met de pvda of sp is het ook gedoemd te falen. Dit kabinet vond ik vrij logisch na de verkiezingen in 2010. Wilders snijd zichzelf helaas nu in de vingers en geeft links nu weer een kans. Hopelijk stappen de meeste stemmers over naar de VVD en niet te veel naar de SP. Ik denk dat de meeste maatregelen die dit kabinet heeft gemaakt uiteindelijk toch doorgevoerd worden, of je nu wil of niet.
RickT schreef op :
SP stemmers zullen niet snel overstappen naar VVD en andersom ook niet. PVV heeft veel stemmers bij SP, PvdA en CDA weggepikt geloof ik dus daar zullen de PVV stemmen naartoe gaan mocht hij dalen in de peilingen.
nogber schreef op :
Is die tweet van Leon Litjes van 2 jaar geleden ein 2016?