TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

Janneke schreef op :
Quote: Lennarthoezo wordt er nu ineens niets meer mee gedaan dan?

omdat het cda het niet ziet zitten om met de vvd en pvv te gaan regeren?
het feit dat cda gruwelijk gekeldert is, en de andere 2 goed gegroeit zijn kwa zetels. Dat zal niet voor niets zijn. CDA gooit de PVV dus eigenlijk buiten de boot, terwijl veel Nederlanders daar dus op hebben gestemd. Schijnbaar zien veel mensen de PVV graag in de regering, er wordt dus weer niet naar het volk geluisterd.
Gradje schreef op :
Er zal toch een coalitie moeten komen om te kunnen regeren, en die coalitie zal altijd bestaan uit de meerderheid. Dus het heeft altijd zin om te stemmen: het meerendeel van de bevolking zal straks vertegenwoordigd worden.

(CDA heeft het trucje al een keer eerder bij de SP geflikt, toen die heel groot waren)
I'm on a horse.
Janneke schreef op :
Quote: GradjeEr zal toch een coalitie moeten komen om te kunnen regeren, en die coalitie zal altijd bestaan uit de meerderheid. Dus het heeft altijd zin om te stemmen: het meerendeel van de bevolking zal straks vertegenwoordigd worden.

(CDA heeft het trucje al een keer eerder bij de SP geflikt, toen die heel groot waren)
Waarom wordt er dan niets gedaan met de sterkst groeiende partij?!
Ik wacht nog op het heugelijke moment dat CDA 'n keertje deruitgeknikkert wordt.. Halleluja, dan hang ik de vlag uit! 8|
Lennart schreef op :
Quote: Janneke[...]
het feit dat cda gruwelijk gekeldert is, en de andere 2 goed gegroeit zijn kwa zetels. Dat zal niet voor niets zijn. CDA gooit de PVV dus eigenlijk buiten de boot, terwijl veel Nederlanders daar dus op hebben gestemd. Schijnbaar zien veel mensen de PVV graag in de regering, er wordt dus weer niet naar het volk geluisterd.
dus eigenlijk zeg je dat het cda gedwongen moet worden tot samenwerking?

en alle mensen die daarop gestemd hebben met de verwachting dat ze NIET met de pvv zouden samenwerken dan?
Dit bericht is gewijzigd door Lennart op di 21 december 2012 om 11:10.
Roedie schreef op :
Misschien moet er wel gedwongen worden, en mag het kabinet gewoon niet meer vallen maar moeten ze 4 jaar uit zitten. Als de toekomst blijft doorgaan met nog kleinere partijen met nog versnipperdere meningen dan krijgen we nooit meer regeringen...
Lennart schreef op :
ja maar wie dwingt er dan? wil je daarvoor gaan stemmen :P?
Dit bericht is gewijzigd door Lennart op di 21 december 2012 om 11:10.
Janneke schreef op :
Quote: Lennart[...]dus eigenlijk zeg je dat het cda gedwongen moet worden tot samenwerking?

en alle mensen die daarop gestemd hebben met de verwachting dat ze NIET met de pvv zouden samenwerken dan?
hell jeah. We zitten al veel te lang met het cda opgescheept.
RickT schreef op :
CDA, VVD, PVV, CU, SGP ... allemaal suffe partijen

waarom niet
VVD op veiligheid
GL op natuur milieu
D66 op onderwijs
etc etc

echt raar dat er zoveel partijen zijn eigenlijk, is het nu zo moeilijk om gewoon 1 fatsoenlijk programma te schrijven? ;)

(ik denk even als een kleuter)
RoyBouten schreef op :
Quote: Janneke[...]
Waarom wordt er dan niets gedaan met de sterkst groeiende partij?!
Ik wacht nog op het heugelijke moment dat CDA 'n keertje deruitgeknikkert wordt.. Halleluja, dan hang ik de vlag uit! 8|
Omdat D66 procentueel sterker is gegroeid :p

Zo lang PVV niet alleen de meerderheid heeft moet er een coalitie komen. Zo lang er een meerderheid is voor welke andere coalitie dan CDA-PVV-VVD is het geen kiezersbedrog. Snap de houding van CDA wel. En daarnaast denk ik dat het van Wilders vooral spel is. En anders is ook hij een ontzettende draaierT
Micky schreef op :
Nu maar hopen dat VVD, PVDA, D66, GL meer succes heeft. 1 juli komt steeds dichter bij :P