TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

Raase schreef op :
Quote: RickTja maar het blijven racisten.

ontwikkelingshulp is al een lachertje wat we daaraan uitgeven. 0,8% van het BNP (even snel opgezocht)

Je noemt het een lachertje, het is toch ruim 6 miljard (dollar) dus wat minder in euro's
RickT schreef op :
dik 4,5 miljard euro, helft gaat ongeveer naar Afrika waar wij als Westerlingen alle grondstoffen uit de grond trekken en waar de bevolking geen rode cent van terug ziet. milieproblemen vallen hier trouwens ook onder.

maar die 0,8% is dus gekoppeld aan het BNP, ik kan niet begrijpen dat er mensen in Nederland rondlopen die dat er niet voor over hebben. ik geef liever 0,8% uit aan ontwikkelingssamenwerking dan het aanschaffen van een JSF.
janwillem3488 schreef op :
Ik vind ontwikkelingshulp juist een erg effectief onderdeel van het Nederlands Buitenlandse beleid, effectiever als bijvoorbeeld de defensie uitgaven aan de JSF.
Ten eerste voorkomt het dat mensen sneller naar Nederland komen, omdat je de leefomgeving van de mensen op de plaats van herkomst verbeterd(Dit zal nooit een volledige migratiestroom voorkomen, maar het helpt wel).
Ten tweede stimuleert het het Nederlandse bedrijfsleven omdat zij een gunstig klimaat krijgen waarin ze kunnen investeren(Goedkope arbeid).
Tenslotte moet je ontwikkelingshulp echt als een lange termijn investering zien. Onderwijs betaald zich pas over heel aantal jaren pas uit. Bekijk maar eens hoe goed Engels de meeste 65+ hier in de omgeving bijvoorbeeld kunnen of hoeveel zij afweten van moderne techniek.
Je kunt niet verwachten van landen dat ze na 20 jaar hulp al op het welvaartsniveau van het Westen zitten. Tuurlijk zijn er problemen met corruptie, maar dit is zeker niet uniek voor Afrika, kijk naar een wegenbouwer in Limburg. En vroeger, toen Nederland nog niet zo ontwikkeld was bestond hier ook wel in grote mate corruptie, daarvan ben ik overtuigd((Zo was de burgemeesterfunctie een geparachuteerde bestuurder vanuit de haagse elite)Geselecteerd niet uit bevolking maar vanwege onderdeel van elite).
Wij in Nederland zijn mede door de ontwikkelingslanden juist op de plaats waar we nu staan. Slavenhandel, kolonisatie en imperialisme hebben ervoor gezorgd, zoals Rick al zei, dat we die landen leeggeroofd hebben met betrekking tot natuurlijke hulpbronnen. Voor de lange-termijn economische effecten kun je ook naar het Infant industry argument kijken.
RoyBouten schreef op :
Quote: RoyBoutenVanmiddag in Venlo gaat de NVU weer demonstreren. Gasten zijn zwaar rechts extremistisch en een aantal van hen stond buiten de rechtszaal toen het Wilders proces begon. Ze hebben bewust de verjaardag van Anne Frank uitgekozen. Stelletje achterlijke!

Heb net bij het tankstation een stadiontoeter gekocht (moet eigenlijk zo'n vuvuzela hebben). Geen plek voor discriminatie in Nederland.

Maar eerst visiebijeenkomst PvdA Limburg. We hebben hier nog wel wat werk te verrichten... oops.

On topic:

Baal van de gedoogsteun die de SGP aan heeft geboden. Hebben we naast een club die moslims discrimineert, buitensluit en over één kam scheert, ook nog een club die vrouwen discrimineert. Zucht.
Kon me vanmiddag niet inhouden toen ze met white power vlaggen en kanker joden roepend door Venlo liepen. En die gasten brengen gewoon een stemadvies voor Wilders. Kan hij niets aan doen, maar zou er niet blij mee zijn.

Verder mbt ontwikkelingshup eens dat het een must is. Vergeet niet dat we zelf voor een deel mede verantwoordelijk zijn voor de problemen die zijn ontstaan. Daarnaast zorgt het er ook voor dat mensen niet allemaal deze kant op willen komen.
RickT schreef op :
Ik heb ooit een keer een filmpje van een NVU-demonstratie in A'dam gezien. Daar werden ze toch even hardhandig door Ajax hooligans, Amsterdammers en tegendemonstranten de stad uitgewerkt. Ook beelden van bejaarden met tranen in hun ogen langs de kant. Ik snap dat je je dan moeilijk in kunt houden.

Voor sommige mensen heb ik geen medelijden als ze een baksteen tegen hun hoofd krijgen
RickT schreef op :
Trouwens in een andere documentaire vertelde Custers dat hijzelf altijd SP stemt omdat dat ook een echte arbeiderspartij is dat het meest overeen komt met NVU, op het racistische na dan. PVV stemt hij niet, want Wilders is een zionist.

Alleen zijn volgelingen snappen dat geloof ik niet.
RoyBouten schreef op :
Quote: RickTIk heb ooit een keer een filmpje van een NVU-demonstratie in A'dam gezien. Daar werden ze toch even hardhandig door Ajax hooligans, Amsterdammers en tegendemonstranten de stad uitgewerkt. Ook beelden van bejaarden met tranen in hun ogen langs de kant. Ik snap dat je je dan moeilijk in kunt houden.

Voor sommige mensen heb ik geen medelijden als ze een baksteen tegen hun hoofd krijgen
Waren vandaag ook Ajacieden. Vorig jaar ook (man of 15). Denk dat je deze demonstratie bedoelde; Keur het niet goed, maar snap het wel. Geen plek voor racisme.

Quote: RickTTrouwens in een andere documentaire vertelde Custers dat hijzelf altijd SP stemt omdat dat ook een echte arbeiderspartij is dat het meest overeen komt met NVU, op het racistische na dan. PVV stemt hij niet, want Wilders is een zionist.

Alleen zijn volgelingen snappen dat geloof ik niet.
Klopt. Lopen altijd 'Nie wieder Israel' te scanderen, kiezen vandaag uit omdat het de verjaardag van Anne Frank is, zijn zwaar anti-Joods, en dan lopen ze te heulen met Wilders, die juist 200% pro Israel is en daar waarschijnlijk de helft van zn geld krijgt.
RickT schreef op :
Die bedoelde ik ja, ook dom om zoiets in Amsterdam te gaan doen
Bert schreef op :
400 man politie daarvoor op de been zaterdag om de demonstratie te bewaken... kost ook wat... maarja het zijn wel altijd die linkse AFA tegendemonstranten die zorgen dat de kaalkopjes niet rustig kunnen demonstreren (demonstraties worden wel telkens goedgekeurd door de rechter)
Wel grappig, 37 man opgepakt, 1 kaalkopje, en 36 linkse geweldhippies (ik zag zelfs mensen met een peace-symbool op hun kleren en evengoed met een knuppel in de hand).

Ik zou trouwens graag die NVU gasten een geconfronteerd zien worden door een reporter met het fact dat Wilders een Joodse vrouw heeft, en zowat zn hele opleiding Israël gezeten heeft. Maar dat begrjipt volgens mij 80% van dat volk niet (daar leer je ook niet op de basisschool) Misschien iets voor Rutger :D
RoyBouten schreef op :
@Bert, idd. exact waar RickT ook al op doelde.

Was bijna geen AFA daar. Vooral boze jongeren en buurtbewoners uit Venlo eo. Maar over het algemeen zie je dat er meer tegendemonstranten worden opgepakt dan oorspronkelijk demonstranten.

Op zich ook logisch. De demonstratie mag je niet verbieden. Een tegendemonstratie wordt echter nooit geaccepteerd, want dan zit je met gevaar voor ordeverstoringen (volgens de regel).