TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

RoyBouten schreef op :
Vanmiddag in Venlo gaat de NVU weer demonstreren. Gasten zijn zwaar rechts extremistisch en een aantal van hen stond buiten de rechtszaal toen het Wilders proces begon. Ze hebben bewust de verjaardag van Anne Frank uitgekozen. Stelletje achterlijke!

Heb net bij het tankstation een stadiontoeter gekocht (moet eigenlijk zo'n vuvuzela hebben). Geen plek voor discriminatie in Nederland.

Maar eerst visiebijeenkomst PvdA Limburg. We hebben hier nog wel wat werk te verrichten... oops.

On topic:

Baal van de gedoogsteun die de SGP aan heeft geboden. Hebben we naast een club die moslims discrimineert, buitensluit en over één kam scheert, ook nog een club die vrouwen discrimineert. Zucht.
RickT schreef op :
Als ik zo'n NVU altijd zie met allemaal die nazi symbolen dan gaan bij mij ook de nekharen overeind staan. Dat dat nog bestaat anno 2010
janwillem3488 schreef op :
Bij de VVD zullen ze ook wel denken, ach we moeten toch al een kabinet vormen met een partij die islamieten ongelijk behandeld dan kan een partij die datzelfde bij vrouwen doet er ook nog wel bij. Leuke liberale partij:D
Roedie schreef op :
Wat mij opvalt aan die gasten als NVU, is dat ze er altijd zo dom uit zien...
moon schreef op :
PVV wil tenminste wel veel bezuinigen op ontwikkelingshulp, ipv 60% belasting voor mensen die hard werken!
RickT schreef op :
ja maar het blijven racisten.

ontwikkelingshulp is al een lachertje wat we daaraan uitgeven. 0,8% van het BNP (even snel opgezocht)

60% vind ik ook teveel, maar hard werken vind ik altijd zo krom. alsof de bakker, de vuilnisman, de veehouder, de aspergesteker en verpleegsters niet hard werken. het is niet 60% voor mensen die hard werken, maar 60% voor de mensen die het meest verdienen. natuurlijk hebben ze hard geleerd om zover te komen, maar we kunnen net zo min zonder chirurgen als zonder vuilnismannen. Vergeet trouwens niet dat het om 60% over de TOP van je inkomen gaat, een extra schijf dus.

Ik vind het asociaal van de VVD om kleine en middeninkomens relatief veel meer te belasten terwijl zij totaal geen schuld aan de economische crisis hebben. De directeuren en managers die het wat meer in de hand hebben mogen net zo goed wat inleveren, iedereen moet wat inleveren en iedereen mag de crisis evenveel voelen. Maarja dan heb ik het over gelijkheid en daar hebben ze bij de PVV nog nooit van gehoord.
RickT schreef op :
gisteren Brinkman ook weer bij Knevel & die andere, hij is toch zo dom... ik kreeg bijna medelijden. ging ook weer over het registreren van etniciteit en hij had gewoon weer geen argument waarom het nodig zou zijn, behalve 'ja we meten tegenwoordig toch alles'.
moon schreef op :
ja maar het gaat er ook om dat er veel mensen gewoon 40 uur werken maar er zijn ook veel mensen die 60 uur werken, die kun je niet nog meer belasting laten betalen dan ze al doen!
RickT schreef op :
vind ik ook, maar dat systeem kennen we al zo lang en naarmate je meer verdiend betaal je ook meer belasting. wel zo eerlijk.
maar ik meen dat alleen GL en SP een 60% schijf in willen voeren. of de PvdA ook? bij mij ligt de grens ook bij 52% hoor, vandaar dat ik uiteindelijk ook op D66 heb gestemd en niet op GL.
maar neemt nog niet weg dat de PVV gewoon een achterlijke partij is welke zeer slechte reclame voor Nederland opleverd
RickT schreef op :
duurt trouwens wel even voordat ik ooit 52% over de top van mijn inkomen ga betalen, zover ben ik nog lang niet. dan moet ik meer dan een halve ton per jaar verdienen.