TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

Roedie schreef op :
strengere selectie voor wao, blijvende controle en proberen hier uit te halen, en anders vervangend werk, desnoods sociaal werkplaats. Zo blijft er meer over voor diegene die het echt nodig hebben!
RickT schreef op :
Met name die blijvende controle. Mam heeft een soort van reuma, heeft dus erg veel pijn, maar wordt echt gepusht om zoveel mogelijk te werken, tot op het randje en soms ook d'r overheen (al doet ze dat vaak ook zelf). Ze wordt ook niet afgekeurd, en dat vind ik ook terecht. Wat je kunt werken moet je gewoon werken.
Maar wat mij stoort is dat er mensen rondlopen die al jaaaaaaaaaaaaren afgekeurd zijn, maar wel vrolijk de hele zomer in de tuin kunnen klussen.
Bert schreef op :
Quote: RickTTrouwens, ik denk dat een groot deel ook op de PVV heeft gestemd omdat ze niet tot de 67ste willen werken. Die zullen zich nu wel even achter de oren krabben.
Nee dat klopt niet, 75% is het met Wilders eens iig dat 65+ AOW geen breekpunt is, dus maar 1 op de 4.

Ik denk dat het percentage gedupeerde pvda-ers wel wat groter is door het gedraai van de afgelopen jaren.
RickT schreef op :
daarom moet je ook geen PvdA stemmen, maar Wilders doet nu hetzelfde.... draaien
RoyBouten schreef op :
Gaat er om datveel pvv stemmers klaar zijn met de huidige politiek. Wilders doet nu exact hetzelfde als wat hij de PvdA altijd verwijt.

En ik durf bijna iedere draai (ook wel wisselgeld genoemd in een polderland) te verdedigen.

En Rick, als 100.000 mensen meer hadden gestemd op de PvdA was paars+ een stuk dichterbij geweest. Nu koersen we op een rechtse regering af.
Raase schreef op :
Het verbaasde me inderdaad dat wilders zo snel al draaide. Maar het is niet meer dan logisch. Dat hele formuleren van breekpunten is sowieso dom want je pint jezelf ergens op vast. Nederland is coalitieland dus iedere partij zal water bij de wijn moeten doen om te mogen/kunnen regeren. De enige manier waarop je niet hoeft af te wijken van je verkiezingsbeloften is om 76+ zetels te halen.
RoyBouten schreef op :
Dit draaien is pure tactiek. Of hij komt er mee in de regering waarbij hij kan zeggen al veel water bij de wijn te hebben gedaan, of hij kan aangeven dat hij écht heeft geprobeerd verantwoordelijkheid te nemen en zonder schade de oppositie in te gaan.
janwillem3488 schreef op :
Ik vind met het uitspreken van breekpunten niet zoveel mis. Maar als je ze niet honoreerd vind ik het gewoon kiezersbedrog, je belooft iets niet te doen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Als het land daarmee onregeerbaar wordt dan kun je ondermeer deze 2 conclusies trekken:
- Of staatshervorming
- Of zorgvuldiger omspringen met het formuleren van breekpunten
Een heel redelijk breekpunt van een politieke partij naar mijn mening is dat we het gelijkheidsbeginsel niet aantasten, daarbij sluit ik de PVV niet uit(Breekpunten moet je niet toepassen op politieke partijen maar op standpunten). Niet de gevestigde politiek moet van mening veranderen maar Wilders met betrekking tot de gelijkwaardige positie van de islamitische religieuze minderheid.
Ik vind het prima dat je criminaliteit aankaart, maar ik zie geen causaal verband tussen een heilig boek en crimineel gedrag. Hij heeft wat mij betreft wel een punt, dat bijvoorbeeld in het algemeen de 'islamitische cultuur'(deze cultuur onderscheid zich naar mijn mening niet door het geloof, maar dit geloof is toevalligerwijs wel een gedeeld kenmerk(Er is een groot verschil tussen indonesische en Marokkaanse cultuur, terwijl beide 'gelabeld' kunnen worden als Islamitisch) misschien wat patriarchaler(De man staat duidelijk boven de vrouw) is, en dat kinderen, net als in overige culturen waarin de sociale ongelijkheid groot is, op straat een belangrijk deel van hun opvoeding 'genieten'. Het verbieden van de Koran en het toelaten van de Bijbel is gewoon meten met twee maten, en lost daarnaast het probleem niet op, net als Roemer zei: als alle moslims morgen katholiek zouden worden zijn de problemen niet opgelost. Hoe verwerpelijk ik beide boeken ook vind ik vind dat ze beide, net als Mein Kampf overigens, gewoon beschikbaar moeten zijn.
RickT schreef op :
Quote: janwillem3488Ik vind met het uitspreken van breekpunten niet zoveel mis. Maar als je ze niet honoreerd vind ik het gewoon kiezersbedrog, je belooft iets niet te doen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Als het land daarmee onregeerbaar wordt dan kun je ondermeer deze 2 conclusies trekken:
- Of staatshervorming
- Of zorgvuldiger omspringen met het formuleren van breekpunten
Een heel redelijk breekpunt van een politieke partij naar mijn mening is dat we het gelijkheidsbeginsel niet aantasten, daarbij sluit ik de PVV niet uit(Breekpunten moet je niet toepassen op politieke partijen maar op standpunten). Niet de gevestigde politiek moet van mening veranderen maar Wilders met betrekking tot de gelijkwaardige positie van de islamitische religieuze minderheid.
Ik vind het prima dat je criminaliteit aankaart, maar ik zie geen causaal verband tussen een heilig boek en crimineel gedrag. Hij heeft wat mij betreft wel een punt, dat bijvoorbeeld in het algemeen de 'islamitische cultuur'(deze cultuur onderscheid zich naar mijn mening niet door het geloof, maar dit geloof is toevalligerwijs wel een gedeeld kenmerk(Er is een groot verschil tussen indonesische en Marokkaanse cultuur, terwijl beide 'gelabeld' kunnen worden als Islamitisch) misschien wat patriarchaler(De man staat duidelijk boven de vrouw) is, en dat kinderen, net als in overige culturen waarin de sociale ongelijkheid groot is, op straat een belangrijk deel van hun opvoeding 'genieten'. Het verbieden van de Koran en het toelaten van de Bijbel is gewoon meten met twee maten, en lost daarnaast het probleem niet op, net als Roemer zei: als alle moslims morgen katholiek zouden worden zijn de problemen niet opgelost. Hoe verwerpelijk ik beide boeken ook vind ik vind dat ze beide, net als Mein Kampf overigens, gewoon beschikbaar moeten zijn.
mooi verwoord
RickT schreef op :
De PVV wil 'een etnische registratie voor iedereen'

In Z-Afrika vieren ze nog altijd de afschaffing van de apartheid en de PVV wil het hier in Nederland opeens gaan invoeren. Hoezo we hebben niks van de geschiedenis geleerd.