TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

collisiontammi schreef op :
Quote: Mickystem dan op de sp, in plaats van een partij mensen uitsluit op grond van geloof en op een respectloze over deze mensen praat...
ik heb op beide niet gestemd :)
Tonight at your house, it is not plouse
Micky schreef op :
haha, bedoelde het ook niet zo maar voor de mensen die sp en pvv gelijk in een stemwijzer hebben ( en dat bindend vinden);)
Raase schreef op :
@ roy, nee het staat hier ook niet expliciet vermeld maar je snapt wat ik bedoel.

Het punt wat ik probeer te maken is dat de PVV, en de stemmers van de PVV worden weggezet als een partij waar bij voorbaat al niet mee geregeerd mag/dient te worden vanwege hun standpunten.
Het rare aan dit alles is, is dat er in mijn ogen meerdere politieke partijen zijn die zulke standpunten hebben, alleen niet jegens moslims, maar jegens vrouwen en homo's. Het verschil hiertussen is wellicht dat de PVV hun standpunten tegen moslims veel explicieter uitdragen dan de christelijke partijen doen met hun standpunt tegen vrouwen en homo's.

Even voor de goede orde, ik vind de standpunten van de PVV met de kopvoddentaks e.d. ook verwerpelijk hoor. Heb zelf ook niet op de PVV gestemd (als ik dat wel had gedaan had ik dat hier ook wel gezegd).
RoyBouten schreef op :
Dan begrijpen we elkaar. Als het aan mij lag sloot de PvdA de SGP en CU ook uit. SGP vanwege hun vrouwenstandpunt en CU vanwege hun homo standpunt.

PVV, SGP, CU zijn voor mij partijen die discrimineren. Daar hoort een fatsoenlijke partij niet mee samen te werken. Nadeel si dat je dat niet mag roepen want daar wordt je electoraal op afgerekend.
Raase schreef op :
Dus een cordon sanitaire tegen de PVV mag politiek gezien wel, maar tegen de CU en SGP niet?
RoyBouten schreef op :
Nee, dat zeg ik niet. Cordon sanitair (partijen negeren) moet je nooit doen. Zeggen dat je niet met partijen wil regeren wat mij betreft wel. AL zou ik het niet alleen bij de PVV gedaan hebben, maar ook bij SGP en CU.
Roedie schreef op :
Het is zowiezo gek dat in turkije geloof en staat strikt gescheiden is, en we in nederland nog wel partijen hebben gebaseerd op religie.

Ik vind dat iedereen vrij is in zijn geloof en mening, zowel voor of tegen. Ik vind het belachelijk dat geert dan voor het joods/christelijke gedachtengoed is maar tegen de islam. De islam is niet meer of minder geweldadig dan de bijbel. Vroeger werden er mensen afgezonken met een steen aan hun voeten als ze gek waren, en trokken we met zijn allen naar het oosten om ze daar eens een lesje te leren. Kuistocht of jihad, tis allemaal hetzelfde. Het christendom is een stuk ouder als de islam, dus gun die mensen ook hun tijd...

Bovenstaand stukje staat geheel los van dat er veel te veel migranten een strafblad hebben en/of van de staat leven.

Ik heb overigens VVD gestemt. Ik heb het partijprogramma van geert doorgelezen, en ben het met veel dingen met hem eens, alleen met zijn polarizerende immigranten visie totaal niet...

Van de vvd baal ik van dat ze niet het leger in willen krimpen. Oorlog voeren 2010 doe je niet met JSF's. Laat ze lekker hun gang gaan in afhanistan, waar bemoeien wij ons mee.

Iran en Noord korea hebben net zo veel recht op atoombommen als america nederland en israel. America meent andere landen aan te kunnen vallen, terwijl ze eerst ma eens naar zichzelf moeten kijken.

Wie zegt dat democratie de beste manier is om alles in een land te regelen. Dat moet ieder land zelf weten en dat hoeven wij ze niet op te leggen...
Raase schreef op :
oke, we zijn het in ieder geval eens met elkaar
RoyBouten schreef op :
@Roedie grotendeels met je eens (behalve dan de inhoud van het pvv programma). Ben trouwens banger voor aan aanval van America (zoals je schrijft) dan van Amerika :p
Roedie schreef op :
Nederlands is nooit mijn sterkste kant geweest en zal het ook nooit worden als het aan mij ligt :)