TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

janwillem3488 schreef op :
Ik schat de kans niet echt hoog in dat VVD daar makkelijk in stapt. Grootste partij met een flinke minderheid in de ministerraad.
Misschien kabinet van nationale eenheid, VVD, CDA, PvdA, dan wordt het oppositie voeren wel heel erg makkelijk. Grote linker- en rechtflank die het bestuurlijke karakter van die partijen afkraken.
Micky schreef op :
Wel weer pvda en cda, daar heb ik ook mijn twijfels over..
Ja, ik ook, maar links heeft geen meerderheid en rechts is ook te verdeeld blijkt vandaag.
Bert schreef op :
VVD zal niet snel als enige niet linkse partij (hoewel D66 nu weer een iets rechtser programma had) in een kabinet willen stappen, ik denk dat VVD meer voelt voor CDA en Pvda.

Hopelijk wel gewoon Rutte als premier. Premier Joh Cohen.. BRRRRRR... *ril*

Gradje schreef op :
Vind "sterkst groeiend" of "heeft veel ingeleverd" eigenlijk niks te maken hebben met de democratie. Wat boeit het dat partij X ineens véél meer stemmen heeft dan de vorige verkiezingen, of dat partij Y bijna de helft kan inleveren. Partijen horen geen zetels te krijgen op basis van hun groei.
(Zou ook leuk zijn bij sport: Ja, de nummer vijf in de race is toch eerste geworden, omdat hij in de laatste minuut duidelijk sneller was als de nummer één op dat moment :s).

Verder ben ik blij dat ik geen informateur ben. Hoop alleen dat alle partijen niet te kinderachtig doen :(
I'm on a horse.
RickT schreef op :
Met Grad eens, het is geen sport maar politiek.
Lennart schreef op :
sjiek joa
Dit bericht is gewijzigd door Lennart op di 21 december 2012 om 11:10.
Rechts kan op dit moment niet samen, Paars+ wordt het ook niet denk ik. VVD als grootste partij tegen een overmacht aan linkse partijen.
Paars+ zit met hetzelfde nadeel als 4 jaar geleden centrum links(SP, PvdA, CDA). Namelijk de PvdA is de 'brug'-partij in zowel centrum links als in Paars+, dit kon de grootste partij 4 jaar geleden, CDA, niet accepteren en nu VVD ook niet denk ik.
Ik snap Cohen overigens wel hoor, dat hij de voorkeur geeft aan Paars+, want dat is de combinatie waarin zoveel mogelijk van het PvdA beleid coalitiebeleid zal worden. De invloed van de PvdA in een PvdA, CDA en VVD kabinet is een stuk kleiner.
Ik zet mijn geld in op PvdA, CDA, VVD. Dan wordt het wel makkelijk oppositie voeren vanwege de enorme polarisatie(zowel van links als van rechts).
RoyBouten schreef op :
Paars+ dus toch de coalitie die onderzocht gaat worden. Maandag gesprekken om te bekijken of onderhandelen zin heeft. Laten we het hopen!