TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

RoyBouten schreef op :
Zag in de chat een goed idee staan om een reactie-op-de-verkiezingen-topic te maken.

Ben benieuwd.

Ben teleurgesteld.

Positief als je kijkt waar we vandaan komen.

Negatief omdat we niet de grootste zijn en omdat er een rechts kabinet mogelijk is.

Nieuwtje: Maxime Verhagen nieuwe fractievoorzitter CDA
RoyBouten schreef op :
Zag in de chat een goed idee staan om een reactie-op-de-verkiezingen-topic te maken.

Ben benieuwd.

Ben teleurgesteld.

Positief als je kijkt waar we vandaan komen.

Negatief omdat we niet de grootste zijn en omdat er een rechts kabinet mogelijk is.

Nieuwtje: Maxime Verhagen nieuwe fractievoorzitter CDA
Bert schreef op :
Ik ben blij dat VVD waar ik al jaren op stem de grootste is geworden, en niet PvdA, want Cohen als premier zou ik zelf helemaaaaal niet zien zitten. We hebben al jaren geen sterke premier gehad, en naar mijn mening veranderd dat niet met zo'n theedrinker als Cohen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe Rutte het gaat doen, er even vanuit gaand dat hij van de Koniging mag proberen een coalitie te vormen en vervolgens zelf premier wordt.

Ik zie iedereen nu Paars+ opperen, maar ik betwijfel of VVD zin heeft om in een coalitie met 3 linkse partijen te stappen.
Ik zie dan zelf meer voor VVD-CDA-PVDA, mocht CDA-PVV-VVD niet gaan (76 is toch wel vrij weinig) Bos & Balkenende zijn weg bij beide, dus ik denk dat de grootste ruzie tussen die 2 partijen ook wel weg is. Ze lieten elkaar in de debatten toch wel redelijk met rust moet ik zeggen.

RoyBouten schreef op :
Cohen en theedrinken slaat werkelijk nergens op. www.eenveiligamsterdam.nl (belevingsonderzoek onder duizenden Amsterdammers) en AD misdaadmeter laten zien dat onder Cohen Amsterdam jaarlijks veiliger werd.

Ben zeker voorstander van paars+ en wel om twee redenen.

1. Ideologisch
2. Praktisch

Ideologisch lijkt me duidelijk. Ben zelf voorstander van sociaal liberaal beleid, dat kan onder Paars+. Praktisch zullen we zien dat de PVV-VVD-CDA combi 1 zeteltje over heeft. Stel je voor dat Brinkman weg gaat of andere problemen... weg meerderheid en beleid.
Daarnaast is het zo dat je altijd ziet dat partijen die compromissen sluiten in de peilingen inleveren. Gegarandeerd dat bij de provinciale staten verkiezingen (en dus ook eerste kamer verkiezingen) in maart 2011 er geen meerderheid ontstaat voor deze combi in de eerste kamer. Weg continuiteit.
Micky schreef op :
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat hier iets fatsoenlijks uit komt. Vind het wel jammer/raar dat veel Limburgers PVV stemmen (om imigratie beleid) nagenoeg hier weinig allochtonen wonen..
collisiontammi schreef op :
Er zijn natuurlijk een hoop andere standpunten waar iedereen het wel met de PVV eens is. Bij veel mensen komen ze zelfs in een stemwijzer ofzo tegelijk met de SP eruit.
Tonight at your house, it is not plouse
Tumke schreef op :
Quote: MickyIk ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat hier iets fatsoenlijks uit komt. Vind het wel jammer/raar dat veel Limburgers PVV stemmen (om imigratie beleid) nagenoeg hier weinig allochtonen wonen..
Hier ben ik gewoon ook al twee keer op aangesproken vandaag in Utrecht. Echt een schande...
RoyBouten schreef op :
Vandaag (zoals dagelijks) van Horst naar Maastricht gereden en je weet dat 1 op de 4 mensen die je tegen komt PVV stemt. Ik snap dat mensen anders stemmen dan ik, maar ik snap niet dat mensen stemmen op partijen die totaal geen respect voor andere mensen hebben.
Micky schreef op :
Quote: collisiontammiEr zijn natuurlijk een hoop andere standpunten waar iedereen het wel met de PVV eens is. Bij veel mensen komen ze zelfs in een stemwijzer ofzo tegelijk met de SP eruit.
stem dan op de sp, in plaats van een partij mensen uitsluit op grond van geloof en op een respectloze over deze mensen praat...

Raase schreef op :
Ik vind dat men (jullie ook aan jullie reacties te zien) deze overwinning voor de PVV niet moet wijten aan 'domheid' van de PVV stemmers maar aan het slechte beeld wat men heeft over de politiek van de afgelopen jaren. Men is ontevreden over de zaken die spelen in Nederland. De politiek is in hun ogen incapabel daar iets aan te doen en het beeld van 'knuffelpolitiek' door linkse partijen is snel geboren.
Een groot deel van de stemmen op de PVV zijn dus in mijn ogen terug te herleiden naar onvrede over het verleden. Denk bijvoorbeeld maar aan de verkiezingen tegen de Europese grondwet. Was niet zozeer tegen die grondwet, maar tegen de nationale politiek op dat moment.
RoyBouten schreef op :
@Raase Heb het woord dom nergens zien staan hoor.

Helemaal eens dat een deel van de pvv stemmers proteststem is, doet alleen niets af van mijn mening dat een regering met de pvv slecht zou zijn voor Nederland.