Leden-Maten

3 leden en 40 bezoekers online.

Laatst gezien:
12:40 Randy
12:40 pietler
12:35 moon
12:30 Roedie
12:18 beneskens
12:17 Gizo88
12:15 seBAStian
12:15 guuske91
12:15 Myron
11:54 Loessiewoessie

Totaal: 1308 leden

Jarigen:
versleije (bijna 17)
cuppuh (bijna 21)
plaat (bijna 22)
bartsterren (bijna 22)
linda79 (bijna 31)

Forum » Efkes Serieus

TK verkiezingen 2010 - reacties en ontwikkelingen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Laatste >
do 10 juni 2010 om 14:52
RoyBouten
Zag in de chat een goed idee staan om een reactie-op-de-verkiezingen-topic te maken.

Ben benieuwd.

Ben teleurgesteld.

Positief als je kijkt waar we vandaan komen.

Negatief omdat we niet de grootste zijn en omdat er een rechts kabinet mogelijk is.

Nieuwtje: Maxime Verhagen nieuwe fractievoorzitter CDA
do 10 juni 2010 om 15:03
Bert
Ik ben blij dat VVD waar ik al jaren op stem de grootste is geworden, en niet PvdA, want Cohen als premier zou ik zelf helemaaaaal niet zien zitten. We hebben al jaren geen sterke premier gehad, en naar mijn mening veranderd dat niet met zo'n theedrinker als Cohen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe Rutte het gaat doen, er even vanuit gaand dat hij van de Koniging mag proberen een coalitie te vormen en vervolgens zelf premier wordt.

Ik zie iedereen nu Paars+ opperen, maar ik betwijfel of VVD zin heeft om in een coalitie met 3 linkse partijen te stappen.
Ik zie dan zelf meer voor VVD-CDA-PVDA, mocht CDA-PVV-VVD niet gaan (76 is toch wel vrij weinig) Bos & Balkenende zijn weg bij beide, dus ik denk dat de grootste ruzie tussen die 2 partijen ook wel weg is. Ze lieten elkaar in de debatten toch wel redelijk met rust moet ik zeggen.

do 10 juni 2010 om 15:10
RoyBouten
Cohen en theedrinken slaat werkelijk nergens op. www.eenveiligamsterdam.nl (belevingsonderzoek onder duizenden Amsterdammers) en AD misdaadmeter laten zien dat onder Cohen Amsterdam jaarlijks veiliger werd.

Ben zeker voorstander van paars+ en wel om twee redenen.

1. Ideologisch
2. Praktisch

Ideologisch lijkt me duidelijk. Ben zelf voorstander van sociaal liberaal beleid, dat kan onder Paars+. Praktisch zullen we zien dat de PVV-VVD-CDA combi 1 zeteltje over heeft. Stel je voor dat Brinkman weg gaat of andere problemen... weg meerderheid en beleid.
Daarnaast is het zo dat je altijd ziet dat partijen die compromissen sluiten in de peilingen inleveren. Gegarandeerd dat bij de provinciale staten verkiezingen (en dus ook eerste kamer verkiezingen) in maart 2011 er geen meerderheid ontstaat voor deze combi in de eerste kamer. Weg continuiteit.
do 10 juni 2010 om 15:12
Micky
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat hier iets fatsoenlijks uit komt. Vind het wel jammer/raar dat veel Limburgers PVV stemmen (om imigratie beleid) nagenoeg hier weinig allochtonen wonen..
do 10 juni 2010 om 15:31
collisiontammi
Er zijn natuurlijk een hoop andere standpunten waar iedereen het wel met de PVV eens is. Bij veel mensen komen ze zelfs in een stemwijzer ofzo tegelijk met de SP eruit.
do 10 juni 2010 om 15:33
Tumke
quote: Micky
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat hier iets fatsoenlijks uit komt. Vind het wel jammer/raar dat veel Limburgers PVV stemmen (om imigratie beleid) nagenoeg hier weinig allochtonen wonen..

Hier ben ik gewoon ook al twee keer op aangesproken vandaag in Utrecht. Echt een schande...
do 10 juni 2010 om 15:41
RoyBouten
Vandaag (zoals dagelijks) van Horst naar Maastricht gereden en je weet dat 1 op de 4 mensen die je tegen komt PVV stemt. Ik snap dat mensen anders stemmen dan ik, maar ik snap niet dat mensen stemmen op partijen die totaal geen respect voor andere mensen hebben.
do 10 juni 2010 om 15:52
Micky
quote: collisiontammi
Er zijn natuurlijk een hoop andere standpunten waar iedereen het wel met de PVV eens is. Bij veel mensen komen ze zelfs in een stemwijzer ofzo tegelijk met de SP eruit.

stem dan op de sp, in plaats van een partij mensen uitsluit op grond van geloof en op een respectloze over deze mensen praat...

do 10 juni 2010 om 16:12
Raase
Ik vind dat men (jullie ook aan jullie reacties te zien) deze overwinning voor de PVV niet moet wijten aan 'domheid' van de PVV stemmers maar aan het slechte beeld wat men heeft over de politiek van de afgelopen jaren. Men is ontevreden over de zaken die spelen in Nederland. De politiek is in hun ogen incapabel daar iets aan te doen en het beeld van 'knuffelpolitiek' door linkse partijen is snel geboren.
Een groot deel van de stemmen op de PVV zijn dus in mijn ogen terug te herleiden naar onvrede over het verleden. Denk bijvoorbeeld maar aan de verkiezingen tegen de Europese grondwet. Was niet zozeer tegen die grondwet, maar tegen de nationale politiek op dat moment.
do 10 juni 2010 om 16:20
RoyBouten
@Raase Heb het woord dom nergens zien staan hoor.

Helemaal eens dat een deel van de pvv stemmers proteststem is, doet alleen niets af van mijn mening dat een regering met de pvv slecht zou zijn voor Nederland.
do 10 juni 2010 om 16:25
collisiontammi
quote: Micky
stem dan op de sp, in plaats van een partij mensen uitsluit op grond van geloof en op een respectloze over deze mensen praat...

ik heb op beide niet gestemd
do 10 juni 2010 om 16:28
Micky
haha, bedoelde het ook niet zo maar voor de mensen die sp en pvv gelijk in een stemwijzer hebben ( en dat bindend vinden)
do 10 juni 2010 om 16:40
Raase
@ roy, nee het staat hier ook niet expliciet vermeld maar je snapt wat ik bedoel.

Het punt wat ik probeer te maken is dat de PVV, en de stemmers van de PVV worden weggezet als een partij waar bij voorbaat al niet mee geregeerd mag/dient te worden vanwege hun standpunten.
Het rare aan dit alles is, is dat er in mijn ogen meerdere politieke partijen zijn die zulke standpunten hebben, alleen niet jegens moslims, maar jegens vrouwen en homo's. Het verschil hiertussen is wellicht dat de PVV hun standpunten tegen moslims veel explicieter uitdragen dan de christelijke partijen doen met hun standpunt tegen vrouwen en homo's.

Even voor de goede orde, ik vind de standpunten van de PVV met de kopvoddentaks e.d. ook verwerpelijk hoor. Heb zelf ook niet op de PVV gestemd (als ik dat wel had gedaan had ik dat hier ook wel gezegd).
do 10 juni 2010 om 16:50
RoyBouten
Dan begrijpen we elkaar. Als het aan mij lag sloot de PvdA de SGP en CU ook uit. SGP vanwege hun vrouwenstandpunt en CU vanwege hun homo standpunt.

PVV, SGP, CU zijn voor mij partijen die discrimineren. Daar hoort een fatsoenlijke partij niet mee samen te werken. Nadeel si dat je dat niet mag roepen want daar wordt je electoraal op afgerekend.
do 10 juni 2010 om 16:56
Raase
Dus een cordon sanitaire tegen de PVV mag politiek gezien wel, maar tegen de CU en SGP niet?
do 10 juni 2010 om 17:04
RoyBouten
Nee, dat zeg ik niet. Cordon sanitair (partijen negeren) moet je nooit doen. Zeggen dat je niet met partijen wil regeren wat mij betreft wel. AL zou ik het niet alleen bij de PVV gedaan hebben, maar ook bij SGP en CU.
do 10 juni 2010 om 17:10
Roedie
Het is zowiezo gek dat in turkije geloof en staat strikt gescheiden is, en we in nederland nog wel partijen hebben gebaseerd op religie.

Ik vind dat iedereen vrij is in zijn geloof en mening, zowel voor of tegen. Ik vind het belachelijk dat geert dan voor het joods/christelijke gedachtengoed is maar tegen de islam. De islam is niet meer of minder geweldadig dan de bijbel. Vroeger werden er mensen afgezonken met een steen aan hun voeten als ze gek waren, en trokken we met zijn allen naar het oosten om ze daar eens een lesje te leren. Kuistocht of jihad, tis allemaal hetzelfde. Het christendom is een stuk ouder als de islam, dus gun die mensen ook hun tijd...

Bovenstaand stukje staat geheel los van dat er veel te veel migranten een strafblad hebben en/of van de staat leven.

Ik heb overigens VVD gestemt. Ik heb het partijprogramma van geert doorgelezen, en ben het met veel dingen met hem eens, alleen met zijn polarizerende immigranten visie totaal niet...

Van de vvd baal ik van dat ze niet het leger in willen krimpen. Oorlog voeren 2010 doe je niet met JSF's. Laat ze lekker hun gang gaan in afhanistan, waar bemoeien wij ons mee.

Iran en Noord korea hebben net zo veel recht op atoombommen als america nederland en israel. America meent andere landen aan te kunnen vallen, terwijl ze eerst ma eens naar zichzelf moeten kijken.

Wie zegt dat democratie de beste manier is om alles in een land te regelen. Dat moet ieder land zelf weten en dat hoeven wij ze niet op te leggen...
do 10 juni 2010 om 17:12
Raase
oke, we zijn het in ieder geval eens met elkaar
do 10 juni 2010 om 17:18
RoyBouten
@Roedie grotendeels met je eens (behalve dan de inhoud van het pvv programma). Ben trouwens banger voor aan aanval van America (zoals je schrijft) dan van Amerika :p
do 10 juni 2010 om 17:21
Roedie
Nederlands is nooit mijn sterkste kant geweest en zal het ook nooit worden als het aan mij ligt
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Laatste >

Reageer!

Log in om te kunnen reageren.

MasterLAN 6

Zeuke

Inloggen

9 September 2010